Τι ειναι το branding σε καφε μπαρ εστιατορια
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ BRANDING ΤΕΛΙΚΑ;
Τα τελευταία χρόνια ακούγονται συχνότερα από ποτέ οι λέξεις “brand” και “branding” και από τον τρόπο που χρησιμοποιείται παρατηρούμε ότι συχνά συγχέονται με το “marketing” ή με τον όρο “trademark”. Τι ειναι το branding τελικά;
Φανταστείτε ένα κατάστημα που πουλάει εκκλησιαστικά είδη και στην επιγραφή έχει αυτήν εδώ την γραμματοσειρά.
Φανταστείτε τώρα το αντίστροφο :
Ένα μαγαζί που πουλάει μπαλόνια για πάρτυ (όλων των χρωμάτων) και η διακόσμηση το logo οι επιγραφές και τα flyers είναι σε αποχρώσεις γκρι-άσπρο μαύρο, και χρησιμοποιεί αυτήν εδώ την γραμματοσειρά:
Φανταστείτε επίσης ένα εστιατόριο με κόκκινη επιγραφή, πράσινους τιμοκαταλόγους, γκρι website, μώβ τραπεζοκαθισματα και κίτρινα μηχανάκια για delivery….
Τα παραδείγματα μου είναι ακραία για να γίνω παραστατικός και ξεκάθαρος και φυσικά ήδη υποψιάζεστε (ή γνωρίζετε) ότι όλα τα παραπάνω έχουν σχέση με το brand/branding μιας επιχείρησης.
Το brand / branding, ή στα Ελληνικά η δημιουργία εταιρικής ταυτότητας είναι κάτι περισσότερο από χρώματα και γραμματοσειρές.
Η εταιρική ταυτότητα (corporate identity) στην πραγματικότητα είναι υποσύνολο του branding αλλά η χρήση που συνήθως τους γίνεται κανει τους όρους να μοιάζουν πως ταυτίζονται .
Τι ειναι το branding;
Σύμφωνα με τον American Marketing Association , το brand είναι “ένα όνομα, ένας όρος, ένα σχέδιο, ένα σύμβολο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο ταυτίζεται με το προιόν ή την υπηρεσία ενός οργανισμού ή ενός ανθρώπου και το διαφοροποιεί από τα άλλα της αγοράς.”
Το branding είναι μια στρατηγική που εφαρμόζετε εσείς κατα τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προιόντος σας (πριν απο το μάρκετιγκ) και έχει σαν στόχο να προκαλέσει μια σύνδεση στο μυαλό του καταναλωτη με το προιόν σας. Να προκαλεσει συνειρμούς, συναισθήματα, προσδοκίες ,να δώσει στον καταναλωτή μια υπόσχεση. Το branding προσπαθεί να απαντήσει στον καταναλωτή μεσα απο οπτικά ή ηχητικά ερεθίσματα για το “τι” , το “πως”, το “που” το “πότε”, με ένα logo μια γραμματοσειρά , με ενα design, με μια μουσική .
Η επιγραφή η διακόσμηση, τα ρουχα του προσωπικού, τα μενού, τα flyers , η μουσική κλπ αποτελούν μέρος του branding της επιχείρηςής σας. Είναι κάποια από αυτά που θα σας τοποθετήσουν στο μυαλό των δυνητικών πελατών σας και θα σας κατατάξουν με βάση διάφορα αρχέτυπα και στερεότυπα.
Το branding υπόσχεται κάτι στον πελάτη και ο πελάτης έρχεται επειδή το προσδοκεί. Με λίγα δευτερόλεπτα έκθεσης του πελάτη στο brand σου μπορείς να του “υποσχεθεις” χορό, χαλάρωση, φθηνό πρόχειρο φαγητό, ακριβό γκουρμέ φαγητό, μέρος για κάθε μέρα, μέρος για εξαιρετικές περιστάσεις, κλπ.
Το brand χρειάζεται χρόνο για να χτιστεί και να αφομοιωθεί ακριβώς όπως τα άτομα χρειαζόμαστε χρόνια για να εδραιώσουμε την φήμη μας. Ένα σύνολο όμως ιδιοτήτων τη επιχείρησης μας (σαν αυτά που αναφέρθηκαν παραπάνω) κάνουν το brand μας να επικοινωνήσει με τους πελάτες μας μέσα σε ελάχιστο χρόνο, επειδή εκμεταλεύεται το ότι ο εγκεφαλός μας κάνει συγκρίσεις, απλουστεύσεις, δημιουργεί στερεότυπα και κάνει αυθαίρετους συσχετισμούς.
Τι προσφέρει το Branding
-Δημιουργεί μακροχρόνια σχέση με τον πελάτη
-Αυξάνει την φήμη από στόμα σε στόμα
-Υποστηρίζει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου
-Αύξανει τις πωλήσεις