Έρχονται μεγάλες αλλαγές στο Facebook news feed (ροή νέων της αρχικής σελίδας) που επηρεάζουν κυρίως όσους διαχειρίζονται business σελίδες στο Facebook.
Στις 11 Ιανουαρίου ο Mark Zuckerburg (Facebook’s CEO) δήλωσε ότι η αποστολή του Facebook είναι να φέρνει τους ανθρώπους κοντά, και ότι το περιεχόμενο από σελίδες επιχειρήσεων δημιουργούν “μποτιλιάρισμα” στις προσωπικές στιγμές.
Καποιοι ονομάζουν τις αλλαγές αυτές ως “Facebook Αpocalypse” και άλλοι ως “Faceboook Zero”
Οι κυριότερες αλλαγές που αφορούν όσους έχουν business σελίδες είναι οι παρακάτω:
#1: Λιγότερο δημόσιο περιεχόμενο (public content) θα είναι ορατό(video και δημοσιεύσεις από επιχειρήσεις)
#2: To “reach”( o αριθμός των μοναδικών επισκεπτών), η διάρκεια παρακολούησης βίντεο και το refferal traffic (οι επισκέψεις που προέρχονται από τρίτα site πχ ένα λινκ από ένα blog κλπ) θα μειωθούν.
#3: Η κατάταξη των δημοσιεύσεων θα γίνεται διαφορετικά, δίνοντας προτεραιότητα σε δημοσιεύσεις που ξεκινούν συζητήσεις και ενισχύουν την αλληλεπίδραση μεταξύ των ατόμων.
Ορίστε 6 πράγματα που μπορείτε να κάνετε ώς διαχειριστές των επαγγελματικών σελίδων σας ώστε να βελτιώσετε την συμμετοχή σας στο Facebook.
#1: Δημοσίευε λιγότερο συχνά.
Ξέρω μοιάζει δύσκολο αλλά είναι πλέον απαραίτητο.
#2: Δημιούργησε περιεχόμενο που ξεκινάει συζητήσεις που βγάζουν νόημα.
Προφανώς αν δημοσιευσετε πχ ένα διαγωνισμό που συμμετέχει όποιος γράψει “ευχαριστω πολύ” στα σχόλια, το Facebook πανευκολα θα καταλάβει ότι τα σχόλια αυτά δεν δημιουργούν μια συζήτηση που βγάζει νόημα και δεν θα το εμφανίζει στο news feed αρκετά συχνά ή και καθόλου.
#3: Κάνε live video!
Δεν ξέρουμε τι θα γίνει στο μέλλον αλλά αυτή την στιγμή τα live videos έχουν έξι φορές μεγαλύτερη αλληλεπίδραση σύμφωνα με το Facebook.
#4: Μην ζητάτε σχόλια στα Post σας.
Το “Engagement bait” (όπως λέμε click bait το να προκαλείς θέαση με άκυρους τίτλους ή preview φωτογραφίες), αντίστοιχα το να εκβιάζεις τα σχόλια (βλέπε το παραδειγμα στο #2 με τον διαγωνισμό) θα κάνει την δημοσίευση σου να αποκλειστεί από το news feed του Facebook.
#5: Κάνε πληρωμένες διαφημίσεις στο Facebook(Facebook ads).
Αν το σκεφτείς καλά δεν είναι κακό να αρχίσεις να πληρώνεις για διαφήμιση αφου θα σε ξεχωρίσει (εδικά τώρα με τις αλλαγές) από όλο αυτό τον καταιγισμό δημοσιευσεων. Δεν ειναι σπουδαίο κόστος να δίνεις 5-10 ευρώ για κάποια δημοσίευση που θα σου φέρει κέρδος ή που θα σου ανεβάσει το brand (πχ η ξεχωριστή βραδιά που καιρό τώρα ετοιμάζεις είναι κρίμα να μην φανεί στα new feed επειδή ο αλγοριθμος προτιμά να δείξει άλλες σελίδες ).
ΟιFacebook διαφημίσεις θα σε ξεχωρίσουν από ένα σωρό business pages που στην ουσία δεν είναι και τόσο business όσο η δική σου, μορείς να το δείς ώς ευκαιρία (όχι δεν μας πληρώνει η Facebook για να γράψουμε κάτι τέτοιο 🙂 ) .
#6: Μάθε για τα messenger chat bots.
Πρόκειται για αυτοματοποιημένα (robots = bots) μηνύματα chat. Θέλουν τεράστια προσοχή (δεν πρέπει να ενοχλούν πρέπει να είναι καλά στοχευμένα κλπ) και προς το παρόν το Facebook δεν δείχνει να ενοχλείται που υπάρχουν . Ισως προσδοκά να γίνει το νέο εργαλείο μάρκτιγκ στο άμεσο μέλλον και ίσως να ανταγωνιστεί το email markting, δεν είμαστε σίγουροι γι ‘αυτό , είναι απλώς μια σκέψη μας.
Θα γράψουμε σύντομα άρθρο για αυτά, μην το επιχειρήσετε πριν διαβάσετε για αυτά. Οι ειδικοί του μάρκετιγκ ισχυρίζονται ότι είναι “το μέλλον” . Εμείς κρατάμε μικρό καλάθι γιατι μέσα σε ένα βραδυ το facebook μπορεί να τα αποκλείσει αν δει ότι είναι ενοχλητικά και δεν προσφέρουν τίποτα στην εμπερία χρήσης του προιόντος τους. Σιγουρα αυτή την στιγμή είναι ένα τεράστιο εργαλείο προώθησης.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ:
Αναμφίβολα οι αλλαγές του Facebook θα φέρουν αλλαγές στον τρόπο που χρησιμοποιούσατε την business page σας μέχρι τώρα, και πιθανοτατα θα πρέπει να μάθετε να χρησιμοποιείτε κάποια καινούργια εργαλεία (bots, ads, live video)