Συγχυση με την ειδικη εισφορα διαδικτυου. Αναλυτικες οδηγιες.
Ειδικη εισφορα διαδικτυου: Μπερδεμένοι οι επιχειρηματίες-ελλειπής ενημέρωση.
Σύγχυση επικρατεί σχετικά με την ειδικη εισφορα διαδικτυου που εγκρίθηκε φέτος (Μάιος 2018) από το υπουργείο εργασίας.
Η έγκριση αφορά στον κανονισμό εσόδων του Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικουρικής Ασφάλισης και Περίθαλψης (ΕΔΟΕΑΠ) με τον οποίο καθορίζει τα έσοδά του (ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων του, εργοδοτικές εισφορές, τόκοι από την περιουσία του, κλπ) και μεταξύ αυτών θεσπίζει την ειδική εισφορά 2% επί των αμοιβών διαφήμισης στο διαδίκτυο (internet).
Η κίνηση αυτή του Υπουργείου Εργασίας έγινε με σκοπό την αύξηση εσόδων του Ταμείου και, κατά συνέπεια την βιωσιμότητά του.
Έντονες ήταν οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν στο χώρο των εκδοτικών και λοιπών συναφών εταιρειών.
Πρόσφατα, η Ένωση Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) από κοινού με άλλες τέσσερις ενώσεις (ΕΙΕΤ, ΣΗΠΕ, ΕΝΕΔ,ΕΕΤΕΠ), προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση της Απόφασης.
Λίγη ιστορία:
Ο ΕΔΟΕΑΠ ιδρύθηκε το 1967 και είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, με σκοπό την χορήγηση ασφαλιστικών, συνταξιδιωτικών και υγειονομικής περίθαλψης παροχών στα μέλη του (εφάπαξ, επικουρική σύνταξη, ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη κ.λ.π).
Λεπτομέρειες (όπως π.χ ποιοί είναι οι ασφαλιζόμενοι του ΕΔΟΕΑΠ) μπορείτε να διαβάσετε στο καταστατικό του στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://www.edoeap.gr/wp-content/uploads/2018/05/katastatiko.pdf
Λίγη ακόμη ιστορία…
Όπως γράφει σε σχετικό άρθρο για τον ΕΔΟΕΑΠ το έγκυρο taxheaven.gr
(αν θέλετε να διαβάσετε όλες τις λεπτομέρειες για την ίδρυσή του, καθώς και εύλογους προβληματισμούς στις αντιφάσεις που πέφτει ο τρόπος θέσποσης του, κάνετε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο)
https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/41763
κατά την κατοχή θεσπίστηκε το “αγγελιόσημο” με σκοπό να ενισχυθεί το Ταμείο Ανεργίας, το οποίο είχε επιβαρυνθεί από την υποχρεωτική διακοπή πολλών εφημερίδων από τις δυνάμεις κατοχής. Μεταπολεμικά αποτέλεσε τον πόρο του Ταμείου Ασφάλισης του Διοικητικού Προσωπικού των Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών.
Μετά την απελευθέρωση, εγκαταλείφθηκε το αγγελιόσημο από την ένωση συντακτών (πλην ενός μικρού ποσοστού) και περιορίστικε στο “λαχείο συντακτών”, ενώ η ένωση Δικοικητικού προσωπικού διατήρησε ένα μεγάλο μέρος του αγγελιόσημου ώς πόρο. Οι δύο αυτοί πόροι αναπτύχθηκαν παράλληλα μέχρι το 1967 και τα έσοδά τους πήγαιναν στις τέσσερις ενώσεις συντακτών (Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Βόλου και Πατρών) και τις δύο Ενώσεις Προσωπικού (Αθηνών και Θεσσαλονίκης).
Με την ίδρυση του ΕΔΟΕΑΠ το 1967 καταργείται το “λαχείο συντακτών” και πλέον οι διαφημιζόμενοι υποχρεώνονταν να καταβάλλουν ποσοστιαία εισφορά επί της τιμολογούμενης δαπάνης διαφήμισης.
Αυτή είναι πάνω-κάτω η ιστορία του εν λόγω ταμείου και της ειδικής εισφοράς, και η “λογική” του ήταν το να επιβαλλεται με καθολικό τρόπο επί των διαφημίσεων στον τύπο και τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα, τα οποία χρησιμοποιούσαν οι διαφημιζόμενοι ως μέσο για την προβολή τους, κάνοντας χρήση της εργασίας των εργαζομένων στον τύπο προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της διαφήμισης.
Δεν θα σχολιάσουμε την ορθότητα ή εγκυρότητα αυτής της εισφοράς (πραγματικά αν σας ενδιαφέρει διαβάστε το απολαυστικό άρθρο του taxheaven που παραθέσουμε πιόπ πάνω) αλλά θα αναλύσουμε τις λεπτομέρειες και τις διαδικασίες που αφορούν τους επιχειρηματίες καθώς αυτός είναι και ο σκοπός του άρθου μας, το να ξεκαθαρίσει τι είναι αυτό το τέλος ποιούς αφορά και πώς εκτελούνται οι πληρωμές.
Αρχικά θα δείξουμε πως γίνεται όλη η διαδικασία και στο τέλος θα δούμε ποιούς αφορά, ποιά είναι τα ποσοστά επί των ποσών που ξοδεύτηκαν για διαφήμιση και πώς γίνεται ο υπολογισμός.
Εσφαλμένα αρχικά διαδόθηκε μέσα από την “βιαστική” διαδικτυακή αρθογραφία ότι “άνοιξε” σχετική εφαρμογή στο taxisnet. Στην πραγματικότητα ο ενδιαφερόμενος πρέπει να συνδεθεί στην εφαρμογή που βρίσκεται στην σελίδα του ΕΔΟΕΑΠ και όχι στο taxisnet.
Η παρανόηση αυτή πιθανότατα έγινε λόγω του ότι ο χρήστης στην σελίδα μπορεί να συνδεθεί στην εν λόγω εφαρμογή χρησιμοποιώντας τα username και κωδικό του από το taxisnet.gr , όπως γίνεται και με πλήθος άλλων εφαρμογών διάφορων φορέων.
Για να συνδεθείτε στην εφαρμογή πρέπει να πάτε στην σελίδα αυτή:
https://apps.ika.gr/EDOEAPeACD/
Αν αναρωτιέσται πως το βρίσκει μόνος του αυτό ο χρήστης, η απάντηση είναι: μπαίνει στην σελίδα του ΕΔΟΑΠ και πληκτρολογεί στην αναζήτηση “ειδική εισφορά διαδικτύου” ή “διαφημιση διαδίκτυο” ή κάτι σχετικό, και την εφαρμογή μέσα σε ένα από τα ευρήματα (συνήθως το πρώτο).
Στην σελίδα σύνδεσης επιλέγουμε “σύνδεση χρήστη”
και μετά:
Πλέον μπορείτε να συνδεθείτε με τους κωδικούς της ΓΓΠΣ (την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, το γνωστό taxis) αφού εισάγετε ΑΦΜ και κωδικό οπτικής επιβεβαίωσης (αυτά τα γνωστά “καλλιγραφικά” που αποδεικνύουν ότι είστε άνθρωπος και όχι κάποιο κακόβουλο λογισμικό (bot) που προσπαθεί να συνδεθεί στο σύστημα.
Αφού συνδεθείτε έχετε πλέον μπεί στην ειδική εφαρμογή :
Περισσότερες βήμα προς βήμα λεπτομέρειες θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Βήμα βήμα όλη η διαδικασία και οι δυνατότητες
Όλη η παραπάνω λοιπόν διαδικασία έχει ώς σκοπό την απόδοση ειδικού τέλους επί των διαφημιστικών εξόδων μέσω διαδικτύου ύψους 2% επί του καθαρού ποσού.
Το τέλος αυτό βαρύνει τον λήπτη των υπηρεσιών, ανεξάρτητα από το εάν ο πάροχος της υπηρεσίας είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο και ανεξάρτητα από το αν η έδρα του είναι στην Ελλάδα ή το εξωτερικό.
Για παράδειγμα, εάν πληρώσετε 100€ για διαφήμιση στην Google, μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα θα πρέπει να δηλώσετε αυτήν την δαπάνη σε ειδική εφαρμογή στο TAXISnet και να πληρώσετε τέλος 2% (δηλ. 2€).
Πιο συγκεκριμένα:
- Εάν έχετε έσοδα από διαφημίσεις, θα πρέπει στο τιμολόγιο ή την απόδειξή σας να φαίνεται στην ανάλυση α) η καθαρή αμοιβή σας (έστω 100€), β) ο ανάλογος ΦΠΑ (24€) και γ) το ειδικό τέλος (2€). Το ποσό που θα εισπράξετε θα είναι το άθροισμα της καθαρής αξίας και του ΦΠΑ μείον το τέλος: 100 + 24 – 2 = 122€.
- Εάν έχετε έξοδα για διαφημίσεις, θα πρέπει, αφού λάβετε παραστατικό με παρακράτηση τέλους διαφήμισης 2%, να μπείτε τον επόμενο μήνα από την έκδοση του παραστατικού στο TAXISnet και να αποδώσετε τα 2€ που δεν καταβάλατε στον πάροχο της διαφήμισης.
Χρήσιμοι σύνδεσμοι: Η εγκύκλιος του ΕΔΟΕΠΑΠ , άρθρο: Πώς να την γλιτώσεται από τις αλλαγές στο facebook news feed ,