Η επιδραση της μουσικης σε εμπορικα καταστηματα
Η επιλογή κατάλληλης background μουσικής δεν είναι εύκολη υπόθεση και δεν έχει σε καμία περίπτωση να κάνει με την αναζήτηση “ωραίων κομματιών”.
Τι είδος μουσικής πρέπει να παίζεις σε ένα μαγαζί (κάθε είδους);
-
Εκτός απο το είδος της μουσικής και τα κομμάτια παιζει ρόλο και η ένταση, ο ρυθμός τους (ταχύτητα).
-
Έρευνές σε Αμερικάνικα shoping malls έχουν δείξει ότι η γρήγoρη ή η δυνατή μουσική κάνει τους πελάτες να περπατάνε γρηγορότερα χωρίς να μειώνεται ο όγκος των αγορών. Επομένως παίζοντας πχ δυνατότερα όταν έρχεται η ώρα κλεισίματος μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες να εκκενώσουν γρηγορότερα τον χώρο.
-
Ωστόσο το να παίξεις δυνατή μουσική για να πετύχεις το παραπάνω ενδεχομένως θα προκαλέσει σύγχυση στους πελάτες αν είναι μεγαλύτερης πχ ηλικίας και αυτό να έχει επίπτωση στον όγκο των αγορών.
-
Οι πελάτες εκλαμβάνουν ως συντομότερη την διάρκεια αναμονής (πχ σε ένα ταμείο) όταν ακούνε μουσική που τους είναι ευχάριστη .
-
Η αργή μουσική μπορεί συχνά να κάνει τους καταναλωτές να κινουύνται αργότερα και αν συντρέχουν και άλλοι παράγοντες ίσως να αυξηθεί ο όγκος αγορών τους.
-
Εαν παίζετε κλασσική μουσική (ή γενικότερα υψηλής κουλτούρας) αυτό δίνει την αίσθηση (ή και την ψευδαίσθηση) ότι είστε καλό και ακριβό μαγαζί. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει οτι σας συμφέρει κάτι τέτοιο αν πχ πουλάτε φθηνά αξεσουάρ για teenagers, αλλά σίγουρα σας συμφέρει όταν πουλάτε επώνυμες ακριβές φίρμες που στοχεύουν στην υψηλή οικονομικά κατηγορία πελατών.
Σε κάθε περίπτωση η πρόκληση για σας είναι να διαλέξετε μουσική κατάλληλη για την επιχείρησή σας ¨ευθυγραμμίζοντας” μια σειρά παραμέτρων όπως η οικονομική θέση των πελατών που στοχευετε , τα …δημογραφικά τους στοιχεία , το είδος και την κλίμακα των προιόντων που παρέχετε, τo brand που θέλετε να επιβάλλετε κλπ . Μικροσκοπικές αλλαγές (όχι μόνο στην μουσική) στο περιβάλλον του μαγαζιού σας μπορούν να επιδράσουν δραματικά στον τρόπο που παίρνουν αγοραστικές αποφάσεις οι καταναλωτές και στον τρόπο που βλέπουν το brand σας.
Πηγές: soundjack.com , http://nicolas.gueguen.free.fr/Articles/EJSR2007.pdf , http://www.acrwebsite.org/search/view-conference-proceedings.aspx?Id=7467 , http://freakonomics.com/media/Using%20Background%20Music%20to%20Affect%20the%20Behavior%20of%20Supermarket%20Shoppers.pdf , https://www.semus.lt/medziaga/1.pdf